Everybody's changing and I don't feel the same

Så söta gumman Ida har gått och blivit chefen som jag numera jobbar för 6 dagar i veckan efter att bästa vännen svek och försvann medan gamla vännen Maria bytte land och flyttade in en våning upp i huset med galna danskan Amalie som soffboende i lilla vardagsrummet där vi alla samlas för buffy och mumsig mat som lagas av höga bögen Kristina medan Hannahpanna gömmer sig och är saknad av hela maffian.

Egentligen borde det vara bra, men det är så mycket som bara märks ibland. När vi är trötta och allt tålamod har tagit slut händer det att luften på 22 Vicar St blir blir till gas som kväver och kan antändas av en gnista för kanske är inte Cork stort nog för alla oss men vad skulle vi göra utan varandra - för vi är en maffia som supportar även varandra och utan mat, ATM, dansk humor, wow-nörderi och tillbakalutade massagestunder är vi bara ensama skandinaver på den gröna ön i den gråa staden.

...vad skulle jag göra - för det är inte överallt som en neurotisk, lesbisk ekorre faktiskt passar in.

Kommentarer
Postat av: Kristina

Du är i alla fall mycket viktig för mig... (Som faktiskt trivs jättebra på 22an och inte känner mig så värst kvävd.)

2008-02-25 @ 09:30:27
URL: http://cookiekitten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0